Extrasport

Un nou scandal legal în Corbeanca? Se dorește oprirea finalizării Lotului 2 Nord al A0 pentru a pune în circulație o stradă care nu întrunește normele legale. Se riscă și un nou caz „2 Mai”!

Din cauza presiunilor politice realizate de o mică parte a locuitorilor din Comuna Corbeanca (Jud. Ilfov) către Primăria Corbeanca, Consiliul Județean  Ilfov, CNAIR și Ministerul Transporturilor, finalizarea conform proiectului a Lotului 2  Nord din Autostrada de Centură A0 se află în pericol. Oprirea construcției ultimilor kilometri din Lotul 2 Nord al  A0 ar urma să fie decisă pentru a permite accesul pe o stradă comunală din Corbeanca, o stradă proaspăt închisă permanent și care nu întrunește normele legale de preluare a traficului auto de volum.

Recentele probleme din Corbeanca, expuse în presă după reținerea edilului local la inițiativa DNA, ar putea ajunge la Episodul 2. Presiuni asupra decidenților din Corbeanca, cu sprijinul unor factori din alte instituții, ar putea crea în zonă o nouă speță legală importantă. 

Oprirea Lotului 2 A0, publicată online pe pagina CJ Ilfov

Robert Huma, președintele Consiliului Județeal Ilfov, Directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Crioșteanu (foto sus) doresc să cedeze presiunilor unor facturi aparent de influență din Comuna Corbeanca pentru a opri finalizarea Lotului 2 Nord al Autostrăzii de Centură (A0). Planul a fost postat pe pagina de Facebook a Consiliului Județean Ilfov, fiind deja întâmpinat de opinii negative ale rezidenților din Corbeanca.

O mică stradă rezidențială - Codrului - împiedică A0

Motivul opririi Lotului 2 Nord al A0 este dorința unor persoane din Corbeanca de a lăsa deschisă spre circulație auto o stradă care a fost închisă permanent din cauza construcției A0. Strada se numește Codrului și este prevăzută în planul A0 a fi închisă permanent circulaței auto. Aceasta fusese deschisă doar temporar, între anii 2020 și 2023, iar în septembrie 2023 a fost închisă permanent pentru a finaliza ultimii kilometri din Lot 2 Nord A0.

Strada Codrului a fost folosită, alături de strada Ogorului, ca rută de ieșire auto din Corbeanca spre DN1, în perioada 2020 - septembrie 2023.

Primăria din Corbeanca a deschis un nou drum de acces, dar se insistă pe Codrului

După închiderea permanentă din septembrie 2023 a străzii Codrului, Primăria din Corbeanca a deschis în aceeași lună un nou drum de ieșire din Corbeanca. 

Drumul alternativ există și este funcțional, având două intrări, una din str. Cantonului și a doua din str. Sportului din Corbeanca, beneficiind de asemenea de două ieșiri la DN1, una prin str. Radarului din Corbeanca și cealaltă pe str. Odăii din Otopeni. Anunțul a fost realizat public de dl. viceprimar din Corbeanca, urmând doar ca drumul să câștige notorietate în zonă și să fie folosit ca atare.

Aparent, noul drum este însă ținut sub relativ anonimat, deoarece factori locali de interese din Corbeanca fac presiuni către instituțiile mențioanate mai sus și doresc cu orice preț circulația pe strada Codrului, care este accesată de automobile trecând pe o mare stradă rezidențială din zonă, numită Str. Ogorului. 

Mai mult, Corbeanca are deja prevăzute și proiectate căi de ieșire în proiectul A0, pasaje supraterane, nu este nevoie să se inventeze acum altele pe str. Codrului, via Str. Ogorului.

Străzile Ogorului și Codrului nu întrunesc cerințele legale pentru trafic auto intens. Viața oamenilor este pusă permanent în pericol

Străzile comunale din Corbeanca Ogorului și Codrului nu întrunesc condițiile prevăzute de lege pentru a acomoda trafic rutier, din cauza lățimii insuficiente a carosabilului față de axa drumului, lipsei marcajelor și trotuarelor pentru pietoni.

Aceste două străzi au pe alocuri lățimea de 4 metri și sunt mărginite de o parte și de alta de case de locuit. Pe o lățime de patru metri nu se poate acomoda din punct de vedere legal trafic auto de viteză și pietonal. 

Cât timp strada Codrului a fost deschisă temporar traficului auto (între anii 2020 și 2023), în zonă s-a creat o situație foarte dificilă și lipsită de un cadru legal. Pe străzile Codrului și Ogorului mașinile au făcut slalom printre oameni, împărțind deopotrivă carosabilul! Deși s-au montat unele limitatoare de viteză, s-a circulat în fapt cu 60-100km/h. În zonă, s-au aplicat amenzi de viteză, au avut loc accidente între mașini, iar animale domestice și sălbatice au fost spulberate de șoferi. Doar un accident mortal cu victime umane mai lipsește.

După închiderea străzii Codului, nu se mai poate reveni la starea anterioară fără repercusiuni.

Cel mai mare parc din Corbeanca se află pe traseul de viteză. Un nou caz „2 Mai”, nu dacă, ci când?

Pe str. Ogorului se află cel mai mare parc din Corbeanca, unde sute de oameni vin zilnic, inclusiv zeci de copii. Traficul pietonal în zonă este intens și se realizează pe carosabilul auto, la comun cu mașinile.

Este doar o chestiune de timp, dacă str. Ogorului se va redeschide ca tranzit pentru traficul rutier de viteză cu direcția str. Codrului - DN1, ca în Corbeanca să explodeze un caz similar cu cel petrecut în localtatea 2 Mai. Este doar o chestiune de timp ca un șofer să accidenteze mortal unul sau mai mulți pietoni, posibil copii, pe strada Ogorului din Corbeanca.

Iar vina va fi a celor care vor redeschide strada, știind că nu întrunește normele legale pentru traficul auto intens.

Notificare către factorii competenți

Factorii de decizie menționați la începutul articolului urmează să fie notificați a nu dispune modificarea proiectului A0 în sensul creării unui acces auto prin străzile Codrului și Ogorului și nici întreruperea lucrărilor de finalizare a Lotului 2 al A0, prin lăsarea accesului liber auto pe Str. Codrului - la acest moment închisă permanent.

Factorii de decizie menționați la începutul articolului trebuie să fie conștienți că au fost informați despre nelegalitatea acestui demers, dar și de riscurile aferente în cazul în care dispun modificări de infrastructură neplanificate.

Persoanele, dar și insitituțiile care vor decide redeschiderea unei străzi care nu întrunește condițiile legale de trafic trebuie să își asume răspundrea pentru legalitatea demersului, dar și pentru spețe care vor rezulta din ulterioare accidente de circulație cu victime umane.

Vadim Cușnarencu



Un nou scandal legal în Corbeanca? Se dorește oprirea finalizării Lotului 2 Nord al A0 pentru a pune în circulație o stradă care nu întrunește normele legale. Se riscă și un nou caz „2 Mai”!