Am avut recent o experiență foarte neplăcută cu cei de la Emag, pe care până recent i-am considerat de încredere. Emag a încerat un tertip: să încerce să vândă un produs resigilat despre care a afirmat ca fiind returnat de un client, când de fapt acesta fusese expus în showroom, folosit excesiv și cu eroare tehnică în meniu. În ciuda acestor aspecte revelate ulterior, Emag nu și-a onorat comanda.
Am dorit să achiziționez în august un produs resigilat la Emag, un televizor. Acesta avea următoarea descriere, vizibilă și în partea dreaptă a imaginii de mai sus: „Produs cu urme fine de utilizare, ambalaj deteriorat, zgârieturi fine pe rama televizorului, zgârieturi fine pe ecran, zgârieturi fine pe suport, set accesorii desigilat, set”.
L-am comandat. După plasarea comenzii, știind că produsele resigilate de la Emag pot proveni fie din retururi de la alți clienți, fie din produse expuse în showroomuri, am contactat Emag pe chat pentru a clarifica acest aspect. Nu doream un produs expus în showroom. Emag m-a liniștit și a afirmat explicit faptul că „produsul a fost returnat de un client două zile, din cauză că televizorul era prea mare pentru el”.
Așadar, m-am dus să îl ridic din showroomul Emag din Băneasa. Am cerut să verific televizorul în meniu, am accesat meniul și am văzut că aparatul avea 12.316 de ore de utilizare și 595 de porniri (foto sus dreapta). Acest lucru echivala cu aproximativ 2 ani de funcționare intensivă, dacă nu chiar 3. Mai mult, partea din spate a televizorului nu era neagră, ci decolorată, fapt care nu corespundea descrierii comerciale de pe site, de la momentul comenzii, conform căreia aparatul trebuia să prezinte „urme fine de utilizare”.
De asemenea, tot în meniu, televizorul afișa o eroare tehnică. Emag afirmă că produsele resigilate sunt puse la vânzare „numai după ce au fost testate de către tehnicienii eMAG sau și-au confirmat calitatea în showroom-urile noastre”. Așadar, acest televizor cu eroare în meniu a trecut de testele tehnice Emag și era în regulă a fi vândut? Am citit pe internet că eroarea putea indica o problemă cu placa de bază a aparatului.
Din acest motive, am refuzat să ridic produsul din showroom. Am considerat că televizorul pe care Emag a încercat să mi-l livreze nu a corespuns descrierii comerciale de pe site, de la momentul comenzii, și nici nu s-a ridicat la standardele unui produs resigilat, fiind de fapt un produs second-hand, având aparent și probleme tehnice.
După refuzul de ridicare, am prezentat cazul celor de la Emag, pe email. Emag a admis abia după câteva zile de discuții, faptul că, într-adevăr, televizorul nu fusese returnat de un client, ci expus în showroom. Nu a comentat în nici un fel eroarea tehnică din meniu, pe care am semnalat-o.
Am cerut celor de la Emag, pe email, să își onoreze comanda conform descrierii comerciale, adică un televizor cu „urme fine de utilizare” și fără erori tehnice, precum și informațiilor legate de proveniența acestuia dintr-un retur, nu din showroom.
Emag a refuzat și mi-a indicat să fac altă comandă, pentru un produs similar, dar mai scump. A încercat să imi ofere niște vouchere, ceea ce am refuzat, pentru că valoarea acestora nu acoperea eventuala diferență de preț pentru o comandă nouă.
Așadar, am rămas fără acea comandă.
Ce am putut să cred după această experiență? Că Emag a dat altcuiva produsul comandat de mine (un televizor cu urme fine de utilizare și returnat de un client), iar mie a încercat să îmi livreze un produs inferior, cu utilizare excesivă și expus în showroom? Și, pentru că nu a mers, a încercat apoi să mă determine să plătesc mai mult pentru o altă comandă?
Să înțeleg că Emag nu a știut starea tehnică și estetică a produsului sau că nu a fost transparent cu descrierea?
Ce făceam dacă mergeam pe încredere cu Emag și nu verificam orele de funcționare? Din punctual meu de vedere, mă păcăleam. Și nu mă păcăleam în piață, ci le Emag. Cumpăram un produs inferior descrierilor și informațiilor.
Ce făcea un alt client al Emag, care nu știa ca mine să verifice orele de funcționare? Cumpăra liniștit un produs „returnat de un client după după două zile”, așa cum a afirmat Emag, când de fapt televizorul fusese utilizat doi-trei ani în vreun showroom și avea și o eroare tehnică în meniu?
Din punctul meu de vedere, Emag nu și-a onorat nici comanda și nici imaginea, prin acest tertip. De exemplu, Altex avea pe site un produs similar, în descrierea căruia se specifica „expus în showroom, pe care nu l-am luat în considerare din cauza asta. Emag, însă, a preferat în cazul meu să ascundă cât a putut mai mult expunerea în showroom, alături de eroarea tehnică, sperând să-mi vândă din punctul meu de vedere un ciuruc.
Biroul de Relații cu Presa al Emag nu a răspuns solicitărilor mele de pe email legate de această situație.
Vadim Cușnarencu