Wimbledon

Sharapova i-a pus pe britanici pe jar la Wimbledon: "Ne ingrasa copiii cu zahar"

Maria Sharapova si-a deschis un magazin de dulciuri pe o strada de langa Wimbledon si vinde produse ale companiei personale, numite Sugarpova. Insa, britanicii sunt revoltati, mai ales ca in aceasta perioada in aceasta tara exista o campanie feroce de a elimina sau reduce drastic consumul de zahar, pentru a reduce obezitatea.

Capsunile cu smantana sunt desertul permis fanilor tenisului, la Wimbledon. Insa, in acest an, a aparut o concurenta feroce si mult mai calorica: magazinul Sharapovei, numit Sugrapova, plasat pe o strada de acces de mare trafic la Wimbledon.

Sharapova vinde o gramada de porcarii pline cu zahar, bomboane "cu fructe" sau guma de mestecat in forma de minge de tenis. "Serveste-te cu guma de fructe si mestec-o pe teren. Victoria este dulce", este mesajul Sharapovei de pe guma de mestecat.

Sugarpova a fost infiintat de Sharapova in 2012 si sponsorizeaza turneul WTA de la Paris, din sala. Rusoaica este cea mai bogata femeie din sport, insa aceasta idee de afacere total nesanatoasa incepe sa ii afecteze imaginea. Cel putin in Marea Britanie.

Presa britanica este plina de critici ale unor reputati nutritionisti la adresa ei si a magazinului Sugarpova, care vinde produse nesanatoase, cu zahar.

Profesorul Tom Sanders, seful setiei de diabet si nutritie al King’s College din Londra a afirmat pentru ziarul The Independent ca "vedetele din sport promoveaza produse nesanatoase, asa cum sunt dulciurile sau bauturile dulci. Folosirea sportivilor pentru a promova tigari s-a scos in afara legii in urma cu 30 de ani. Acum este timpul sa procedam la fel si cu mancarea nesanatoasa".

"As vrea sa vad interzicerea sportivilor in actiunile de promovare a dulciurilor, bauturilor dulci sau cipsurilor. Implicarea vedetelor din sport in aceste reclame are un impact urias asupra tinerilor care au cel mai mare risc sa devina obezi", a mai spus Sanders.

In Marea Britanie are loc o actiune ampla, despre care am scris si noi recent, cu numele "Action on Sugar", prin care se doreste limitatea consumului de zahar si micsorarea cantitatii de zahar din dulciuri. Deja Coca Cola a mutat rapid, a tinut cont de noile cerinte sanatoase in alimentatie si va lansa in UK o bautura care are la jumatate din cantitatea de zahar de pana acum!

Kawther Hashem, nutritionist in cadrul acestei campanii, a declarat ca "principala cauza a obezitatii si bolilor legate de alimentatie este ceea ce mancam si bem. Zaharul nu trebuie asociat cu Wimbledonul, stop".

Agentul de promovare al Sugarpova, Max Eisenbud, a declarat ca "daca iei un dulciu de la noi, este foarte bine facut. Nu tintim copiii sau tinerii, pentru ca avem preturi mari. Nu cred ca Sugarpova este cumparat de copii, ei cumpara alte dulciuri. In mod cert, mai cumpara si copiii de la noi, dar nu ei sunt publicul nostru".

Vedetele folosite de marile companii pentru a-si promova produsele nesantoase sunt o moda in domeniu: Pepsi il foloseste pe Messi, iar KFC pe Cristiano Ronaldo care infuleca aripi pline de grasime cu cea mai mare pofta!



Sharapova i-a pus pe britanici pe jar la Wimbledon: "Ne ingrasa copiii cu zahar"