Textul de mai jos a fost scris printre zecile de mesaje care semnaleaza problemele la injectoare ale VW Passat, pe forumul romanesc vwforum.ro:
"O sa va plictisesc cu toata povestea, dar trebuie inteles in ce situatii poti sa ajungi cand te bazezi pe o masina relativ noua, cu 58.000 km la bord, pe care ai dus-o la revizii la timp, ai alimentat-o cu cea mai scumpa motorina de la OMV etc...
Citesc forumul asta de peste 2 ani si asteptam sa mi se intample si mie, dar speram ca la mai multi kilometri (am 58.000). Si cum era normal sa se intample. mi-a murit un injector la cea mai mare distanta posibila de Bucuresti la care am ajuns cu ea in ultimii 2 ani - pe niste dealuri intre Bansko si Blagoevgrad in Bulgaria, duminica dupa-amiaza la aproximativ 550 km de Bucuresti (am evitat sa ies cu ea din tara, tocmai din cauza injectoarelor).
Manifestare: La 100 km/h, treapta 5, ma pregateam sa fac o depasire...spirala pe bord...Engine Fault Workshop. Am reusit sa gasesc un loc pe dreapta, cu jumatate de masina pe carosabil, si ma apuc de google-uit si sunat. Pe scaunul din dreapta...sotia cu febra 40, motiv pentru care ma si grabeam sa ajung in tara cat mai repede (e ingrozitor sa vorbesti cu medici bulgari care stiu doar bulgara...)
Fiind duminica dupa-amiza, nu mi-a raspuns nimeni la telefon: Porsche Bucuresti, serviciul de tractari de pe site-ul PBN, Porsche Bulgaria, servicii de tractare in Bulgaria n-am gasit...astia au toate site-urile in chirilice...
Greseala mea, trebuia sa fiu pregatit dinainte cu un numar de telefon, sau mai multe...dar cred ca toti am gandit la un moment dat 'nu mi s-o intampla tocmai mie, sau tocmai acum'. Sau 'poate ceilalti nu au avut grija de ea asa cum am avut eu'
Si acum norocul:
Am luat-o la pas cu amicul care ma insotea pe marginea drumului si dupa prima curba am vazut o benzinarie. Bineinteles ca benzinarul nu stia o boaba de engleza dar am reusit sa-l fac sa inteleaga prin semne, si sa ma intrebe: 'Passat caput?'. 'Yes, caput!'...Apoi a dat un telefon, ne-a facut semn sa aspteptam si dupa vreo 15 minute apare o masina de tractat cu un mecanic in salopeta la volan, exagerat de murdar , si care bineinteles stia doar bulgareste. Ne-am dus cu el la locul faptei si a incercat sa-i deschida capota, crezand ca poate sa o repare.
Cand am vazut ca incearca sa deschida capota pe la gratarul de la raditor, mi-am dat seama ca nu poate decat sa ma tracteze, in niciun caz sa-mi scoata injectorul defect, ca sa ajung in 3 injectoare macar pana la Sofia. Noroc ca a sunat o prietena care stia engleza, si care a facut pe translatorul prin telefon, si dupa vreo 20 de minute ne-am inteles la urmatoarele: tractare Passat pana la Bucuresti + ne dadea masina lui, un Golf 4 (eram 4 persoane, el avea 2 locuri in camioneta, si nu aveam voie sa stam in Passat) ca sa ajungem la Bucuresti, pentru 500 de euro. Am acceptat fara sa clipesc, eu am mers cu el in masina, iar restul de 3 persoane cu Golful, pana la PBV, pentru a le lasa 'cadoul'. Am facut vreo 10 ore, timp in care incercam sa-i explic bulgarului ca nu inteleg o boaba din ce spune, iar el continua sa vorbeasca cu mine.
A doua zi m-am prezentat la PBV cu cartea masinii si cu cheia, iar ziua imediat urmatoare am fost sunat si anuntat ca mi s-au schimbat toate cele 4 injectoare, si ca pot sa vin sa o iau. Desi aveam 1000 de intrebari si reprosuri despre cum e posibil sa recunosti o greseala dar sa nu o repari decat daca cineva ramane cu masina in milocul drumului, in unele cazuri la mama dracu, nu am zis nimic. Mi-am dat seama ca respectivul consilier tehnic nu are nicio vina si probabil ca impartaseste aceleasi ganduri ca si mine, asa ca i-am cerut doar sa-mi scrie in carte ca mi-au fost schimbate injectoarele si am plecat.
Sursa: vwforum.ro