Motociclism

Stoner, Rossi si restul plutonului la MotoGP

Fara doar si poate intreaga atentie a noului sezon la clasa regina va fi atintita asupra duelului dintre australianul Casey Stoner (Ducati) si Valentino Rossi (Yamaha), cei doi piloti careu au tinut capul de afis in 2007.
Campion mondial detasat in 2007, Stoner mizeaza in noul sezon in continuare pe modelul Desmosedici asupra caruia s-au operat doar cateva mici ajustari. Aruncat pe locul trei la general sezonul trecut, 'Doctorul' Valentino Rossi a decis in pauza competitionala sa renunte la furnizorul de pneuri Michelin, concurand pe Bridgestone. Mutarea italianul a creat o premiera in Campionatul Mondial, echipa de uzina Yamaha avand practic garajul impartit in doua, cu Rossi 'incaltat' de Bridgestone si Lorenzo sprijinit de Michelin.

Intreaga grila a clasei MotoGP a suferit modificari in pauza de iarna, echipa de uzina Honda fiind singura grupare care si-a pastrat ambii piloti, pe Dani Pedrosa (vicecampion mondial in 2007) si Nicky Hayden (campion mondial in 2006). Cei doi insa nu vor avea la dispozitie noua evolutie a motorului Honda de 800 cc in primele curse ale sezonului, urmand a concura pe un nou sasiu propulsat de motorul din 2007.

Dupa ani buni petrecuti alaturi de Ducati, unde a contribuit in mare masura la dezvoltarea actualului model Desmosedici, clasicul numar 65 purtat de Loris Capirossi va fi urmarit din 2008 la Suzuki, veteranul italian urmand a face pereche cu mai tanarul australian Chris Vermeulen. In locul lui Capirossi la Ducati a ajuns un alt italian, Marco Melandri, in timp ce fostul echipier de la Suzuki, John Hopkins, a ales verdele Kawasaki.

Grila campionilor mondiali

O scurta privire aruncata asupra grilei noului sezon de MotoGP releva prezenta a nu mai putin de 11 campioni mondial care au adunat pana acum nu mai putin de 24 de titluri ale lumii la diferite clase. Lista este deschisa si condusa de Valentino Rossi, care a adunat sapte titluri mondiale (5 x MotoGP, 1 x 250, 1 x 125), 'Doctorul' fiind urmat de Dani Pedrosa (2 x 250, 1 x 125) si Loris Capirossi (1 x 250, 2 x 125) cu trei titluri fiecare. Urmeaza Colin Edwards si James Toseland cu doua titluri obtinute in Campionatul Mondial de Superbike, si Jorge Lorenzo tot cu doua titluri, dar trecute in cont la clasa 250 cc a Motomondialului. Casey Stoner (MotoGP), Nicky Hayden (MotoGP), Marco Melandri (250 cc), Chris Vermeulen (Supersport) si Andrea Dovizioso (125 cc) incheie lista campionilor cu un titlu fiecare.

Altfel, din cei 18 piloti inscrisi la startul campionatului, nu mai putin de 16 au castigat cel putin o cursa de Grand Prix, Superbike sau Supersport la nivel mondial. Singurii piloti care nu au cunoscut pana acum gustul victoriei sunt John Hopkins si Sylvain Guintoli.

Cifrele Qatarului

Circuitul Losail de langa Doha gazduieste pentru a cincea data in istorie un Grand Prix in Motomondialul de Viteza. In 2004 ibericii au dominat intrecerea, victoria revenindu-i lui Sete Gibernau, dupa plecarea din pole-position a lui Carlos Checa. Urmatorii doi ani au stat sub semnul dominatiei 'Doctorului' Valentino Rossi, in timp ce Casey Stoner a dat proba fortei Ducati in 2007.

Odata cu noul start al sezonului, Campionatul Mondial de Motociclism Viteza aniverseaza 60 de ani de existenta, prima intrecere de Grand Prix avand loc in 1949.

In cei 59 de ani de existenta, pilotul care a castigat prima cursa a sezonului la clasa regina a obtinut titlul mondial in 32 dintre cazuri.

Valentino Rossi se afla in fata succesului cu numarul 50 la clasa regina de cand s-a trecut pe motoare in patru timpi in 2002. Douazeci dintre succesele 'Doctorului' au fost reusite alaturi de Honda, restul fiind aduse cu suportul Yamaha.

Un eventual succes al italianului Loris Capirossi l-ar face pe acesta primul pilot care castiga la clasa regina alaturi de patru constructori diferiti, pana acum noul pilot de la Suzuki castigand alaturi de Honda, Yamaha si Ducati.

Circuitul Losail are o lungime de 5.380 de kilometri si una dintre cele mai lungi linii drepte din calendar (1.068 metri). Dupa ce a costat 58 de milioane de dolari, traseul din mijlocul desertului a fost inaugurat pe 2 octombrie 2004, cu ocazia primului Mare Premiu al Qatarului din istorie. Aici este gazduita de doua sezoane si prima runda a Mondialului de Superbike.

Onlinesport: Dumitru Stircu



Stoner, Rossi si restul plutonului la MotoGP