Cu o noua conducere tehnica, Stefano Domenicali si Aldo Costa inlocuindu-i pe Jean Todt si Ross Brawn, acesta din urma fiind numit principal la Honda, echipa italiana si-a depus si in 2008 candidatura pentru titlul mondial al constructorilor, Raikkonen si Felipe Massa urmand a lucra impreuna pentru al doilea an consecutiv.
Desi descalificata in 2007 ca urmare a scandalului de spionaj, echipa McLaren-Mercedes se anunta una dintre protagonistele noului sezon, gruparea anglo-germana contand pe serviciile pilotilor Lewis Hamilton si Heikki Kovalainen, acesta din urma fiind adus in locul 'rebelului' Fernando Alonso.
Fostul dublu campion mondial iberic s-a intors la Renault dupa un an zbuciumat la McLaren si spera sa continue seria succeselor obtinute in perioada 2005-2006 alaturi de modelul R28. Alonso il va avea coechipier pe brazilianul Nelson Piquet Jr., un alt tanar debutant, comparat de multi cu Hamilton din 2007, care a declarat in repetate randuri ca nu se teme de concurenta mult mai experimentatului sau coleg de echipa.
Vicecampioana mondiala la finalul sezonului 2007, echipa BMW-Sauber a dezvoltat pentru sezonul actual modelul F1.08, o evolutie mult mai greu de pilotat decat precedentele, rezultatele obtinute in teste fiind departe de asteptari. In 2008 echipa condusa de Mario Theissen va conta pe aceeasi linie de piloti, cu Nick Heidfeld si Robert Kubica in prim-planul actiunii.
Surpriza placuta a testelor de iarna a fost, fara indoiala, echipa Williams-Toyota, care a reusit prin Nico Rosberg si Kazuki Nakajima in dese randuri sa depaseasca echipele de top ale campionatului. Dupa multi ani de seceta, gruparea condusa de Frank Williams se anunta din nou una dintre animatoarele sezonului, 'lupii' tineri aruncati in lupta de 'Old Papa Frank' fiind flamanzi de succese si glorie.
In afara canadianului Jacques Villeneuve, campion mondial in 1997, niciun alt campion venit din America, fie ca s-a numit Alex Zanardi sau Cristiano Da Matta, nu a reusit sa rupa gura targului in Formula 1. In 2008 Marele Circ il prezinta printre participanti pe francezul Sebastien Bourdais, cvadruplu campion al Champ Car, competitie de monoposturi considerata echivalentul Formulei 1 peste ocean. Pilotul nascut langa templul vitezei de la Le Mans va face echipa la Toro Rosso-Ferrari cu tanarul si talentatul german Sebastian Vettel, acesta devenind in 2007, la 19 ani, cel mai tanar pilot care a punctat in Formula 1. Se intampla in Marele Premiu al Statelor Unite de la Indianapolis.
Ramasa fara Ralf Schumacher, plecat in DTM, echipa Toyota ataca noul sezon cu veteranul Jarno Trulli in pozitie de prim pilot, italianul fiind secondat de germanul Timo Glock, nimeni altul decat campionul seriei GP2, intrecere care i-a lansat in ultimii ani pe orbita Formulei 1 pe Lewis Hamilton si Heikki Kovalainen.
Echipele Red Bull-Renault, Honda si Super Aguri continua si in 2008 cu aceiasi piloti, in timp ce singura noutate in peisajul Marelui Circ este reprezentata de aparitia gruparii Force India. Aceasta noua echipa, cladita pe scheletul Spyker din 2007, va conta pe aportul pilotilor Giancarlo Fisichella si Adrian Sutil, acesta din urma ramanand alaturi de noul director general Colin Kolles.
Fata de sezonul 2007, calendarul Formulei 1 s-a imbogatit prin aparitia a doua curse absolut noi. Circuitul stradal construit la Valencia in zona portuara va gazdui Marele Premiu al Europei, in timp ce Singapore va gazdui, in premiera absoluta, un Grand Prix la lumina reflectoarelor.
Startul noului sezon se va da vineri, 14 martie, cand sunt programate primele doua sesiuni de antrenamente libere pe circuitul Albert Park din Melbourne.
Onlinesport: Dumitru Stircu