Startul din Australia l-a propulsat pe Kimi Raikkonen in pozitie de principal candidat la ocuparea locului de prim pilot la Ferrari, insa etapele din Malaysia, Bahrein si Spania i-au adus in prim-planul actiunii si pe ceilalti trei competitori, Alonso, Massa si Hamilton, acesta din urma uimind intreaga suflare a Marelui Circ prin constanta aratata. Abandonul de la Barcelona si etapele mai putin reusite de la Monte-Carlo, Montreal si Indianapolis au lasat impresia ca finlandezul Kimi este definitiv scos din cartile titlului, revirimentul acestuia incepand in a doua parte a sezonului.
Doua victorii la rand, obtinute la Magny-Cours si Silverstone, l-au readus pe 'Iceman' Raikkonen in lupta pentru titlul mondial, desi Lewis Hamilton continua sa puncteze runda de runda. Lider al campionatului inca din luna mai, britanicul venit din GP2 a impresionat prin maturitatea aratata atat pe pista cat si in afara ei. Si cand sezonul parea ca le apartine celor de la McLaren-Mercedes, care nu mai triumfasera de pe vremea lui Mika Hakkinen, au inceput problemele.
Lupta interna pentru intaietate
Venit la McLaren-Mercedes din postura de campion mondial, Fernando Alonso si-a vazut repede amenintata pozitia de prim pilot de un debutant britanic, campion in 2006 in seria pregatitoare GP2. Avand in spate sprijinul mai mult sau mai putin vadit al lui Ron Dennis, tatal sau spiritual si cel care i-a construit cariera, Hamilton l-a contestat fara menajamente pe Alonso, spre iritarea ibericului, care nu de putine ori si-a acuzat propria echipa de indiferenta si de favorizare a coechipierului. Desi au dezmintit intotdeauna relatiile incordate dintre ei, legatura dintre Fernando si Lewis a devenit din ce in ce mai incordata, existand si varianta plecarii spaniolului din cadrul echipei la finalul sezonului, tocmai din cauza concurentei lui Hamilton.
Scandalul de spionaj
Revenirea Marelui Circ in Europa a dus la aparitia in mass-media a unui scandal de spionaj de mari proportii, echipa McLaren fiind acuzata de concurenta Ferrari ca a folosit datele furnizate de un fost inginer al Scuderiei, Nigel Stepney, si ca monopostul McLaren din 2007 este o copie fidela al celui Ferrari. Stepney a parasit gruparea italiana cu informatii despre noul monopost Ferrari, acestea fiind livrate rivalilor de la McLaren.
A urmat un intreg repertoriu de acuzatii, declaratii, audieri si procese, care s-au incheiat la Comisia Juridica a FIA, aceasta hotarand amendarea drastica a echipei McLaren si descalificarea formatiei anglo-germane din ierarhia constructorilor. Indiferent de intelegerile care au avut loc in spatele usilor inchise, un lucru a fost evident intregul sezon. Asemanarea celor doua monoposturi a devenit evidenta de la cursa la cursa, diferentele infime de timpi lasand impresia ca cele doua monoposturi McLaren sunt modele aproape identice cu cele Ferrari, de aici si intarirea ipotezei 'furtului industrial' practicat de echipa cu sediul la Woking.
Finalul ca o piesa de teatru
Descalificarea echipei McLaren din ierarhia constructorilor ar fi dus, asa cum era normal, si la descalificarea celor doi piloti, pentru ca ei au fost principalii beneficiari ai 'afacerii Stepney'. Cum decizia descalificarii a fost luata cu etape bune inaintea finalului de sezon, si o eventuala scoatere din joc a lui Hamilton si Alonso ar fi dus la eliminarea spectacolului, audientelor si profitului, in rol si-a intrat Bernie Ecclestone, care pus la punct un scenariu demn de un premiu Oscar.
Fara a decapita dintr-o lovitura echipa McLaren, Ecclestone le-a oferit acestora sansa iesiri din scena intr-un mod placut ochiului, asigurand in acelasi timp titlul pentru unul din echipierii de la Ferrari, performera de jure a campionatului. Necunoscuta problema din China si buclucasa cutie de viteze din Brazilia l-au indepartat pe Hamilton de titlul mondial, acesta revenindu-i pentru un singur punct lui Kimi Raikkonen.
Lasand la o parte luptele de culise din acest sezon, titlul obtinut de Kimi Raikkonen este unul pe deplin meritat, finlandezul demonstrand ca cele doua pozitii de vicecampion mondial obtinute pe vremea cand alerga pentru McLaren nu au fost tocmai intamplatoare.
Marele Circ...povestea continua
Si pentru a-si duce mai departe renumele de Mare Circ, Formula 1 promite in continuare spectacol, chiar daca sezonul 2007 s-a incheiat, echipa McLaren agitand din nou apele cu o contestatie banala care sa-i scoata din clasamentul intrecerii braziliene pe Nico Rosberg si Robert Kubica, pe motiv ca benzina folosita de acestia a fost mai rece cu zece grade decat mediul ambiant de la Sao Paolo!. Cu siguranta nu se va intampla nimic la apelul inaintat FIA, dar un final cu scantei se impunea, dupa un sezon nebun de Formula 1.
Onlinesport: Dumitru Stircu