Stiri Auto

Auris HSD este gata sa preia din succesul Prius

Toyota Auris HSD este o varianta de Auris cu propulsie hibrida. Bazat pe prototipul Auris HSD Full Hybrid, sistemul hibrid al Auris HSD este identic cu cel de pe Prius: un motor termic (pe benzina) si unul electric, ambele dezvoltand 136 de cai putere. Masina este extraordinar de silentioasa in oras. Japonezii ed la Toyota, care asambleaza masina in Marea Britanie, doresc sa isi convinga si fidelizeze clientii asa cum au facut-o la Prius: o masina puternica, fiabila, cu costuri de intretinere aproape de jumatate si cu o foarte buna valoare de revanzare.
Sunetul motorului electric de la Auris estefoarte putin deranjant, avand un zgomot mic, in oras. Linia de productie din Marea Britanie a trebuit sa fie modificata pentru Auris HSD, pentru ca masina pleca la finalul liniei de montaj fara sa faca zgomot la pornirea motorului. Angajatii din acea zona erau in pericol sa fie loviti de masinile plecate de pe banda. S-au creat linii speciale de trecere, cu avertizarile necesare, unele arii fiind interzise ca trecere.

Pe sosea, la viteza constanta, motorul electric se aude mai tare, mai ales atunci cand se accelereaza cu o intensitate mai mare. Singurul inconvenient la motorului eleectric este ca reduce capacitatea portbagajului cu 71 de litri, la un total de 279 l.

Auris HDS poate circula un numar de kilometri doar cu motorul electric, la viteze mici. Teoretic, doi kilometri la o viteza de 50km/h. In practica, cifrele sunt mai mici.

Modelul 2010 al Auris HDS are un consum mediu de 3,8 l/100km, o cifra care egaleaza cele mai mici cote ale concurentilor directi, cum ar fi Volvo 1,6D DRIVe, Seat Leon 1,6 TDI Ecomotive sau Audi A3 1,6 TDI, toate acestea avand insa un minus fata de Aurisul hibrid: au motoare mai slabe ca putere.

Comparand Auris HSD si un Prius se observa ca ambele au un sistem de propulsie hibrid, de aceeasi putere (136CP). Auris este cu 10kg mai grea si are un coeficient aerodinamic mai slab (dar foarte competitiv), insa are un consum mai mic cu 10%. Cei de la Toyota spun ca datele de consum sunt mai bune la Auris HSD pentru ca pneurile sunt dezvoltate de Michelin special pentru acest model, iar optimizarea se traduce in cifre.

Asa cum s-a observat si la Prius, Auris HSD are costuri de intretinere cu 30% mai mici fata de modelele similare clasice pe benzina sau motorina. Auris HSD nu are curea de motor sau alternator, iar baia de ulei este cu doi litri mai mica. Valoarea de revanzare este de asemenea mai buna cu trei sau patru procente: 54% dupa doi  ani si 44% dupa trei ani. Datele arata ca 43% dintre cei care si-au cumparat Prius l-au inlocuit tot cu un Prius atunci cand si-au inlocuit masina.

Toyota doreste ca Auris HSD sa duca mai departe fiabilitatea Prius, care se lauda cu cele mai putine reparatii in garantie. In plus, din 100% cat ar reprezenta reparatiile pe garantie la un Prius, doar 1,8% sunt la sistemul de propulsie eleectrica.

Onlinesport Auto


Auris HSD este gata sa preia din succesul Prius