Dupa ce au monopolizat primele trei
pozitii ale grilei de start, francezii de la Peugeot s-au recunoscut
in final invinsi chiar pe teren propriu, in fata unui constructor
Audi ajuns la al optulea succes in ultimii noua ani pe circuitul din
regiunea Sarthe.
La cota opt succese la Le Mans a ajuns si
danezul Tom Kristensen, cel care a avut privilegiul de a conduce
modelul R10 TDI la aparitia steagului in carouri, in timp ce pe locul
secund a incheiat francezul Nicolas Minassian, la volanul unui
prototip Peugeot 908. Diferenta dintre primele doua modele a fost de
4:31.094.
Pe ultima treapta a podiumului au urcat Franck
Montagny, Ricardo Zonta si Christian Klien, pilotii modelului Peugeot
cu numarul 9, acestia terminand la doua tururi in spatele
invingatorilor. Dupa ce au condus cursa la start si in primele ore,
pilotii echipajului Peugeot cu numarul 8, Pedro Lamy, Stephane
Sarrazin si Alex Wurz s-au multumit in final cu locul al cincilea, la
capatul unei curse impresionante de recuperare.
Inceputa in
conditii de pista uscata, cursa de 24 de ore de la Le Mans s-a
incheiat pe ploaie, schimbarea conditiilor meteorologice pe timpul
noptii determinand si inclinarea balantei in favoarea motoristului
Audi.
Daca la categoria regina LMP1 a fost o afacere intre
Audi si Peugeot, cu modelul Pescarolo Judd pe benzina abia in pozitia
a saptea, la categoria LMP2 s-a impus bolidul Porsche RS Spyder al
echipei olandeze Van Merksteijn, pilotat la final de Jos Verstappen,
fostul pilot din Formula 1.
Britanicul David Brabham a trecut
primul linia de sosire la categoria GT1 pilotand un Aston Martin,
dupa un duel transat devreme cu GM Corvette, masina la volanul careia
s-a aflat danezul Jan Magnussen, si el pilot in Formula 1 la mijlocul
anilor 90.
Pentru finlandezul Mika Salo succesul de la
categoria GT2 a marcat o premiera la Le Mans, fostul echipier al
Scuderiei in perioada accidentarii lui Michael Schumacher din 1999
reusind se impuna la bordul unui Ferrari 430 GT al echipei Risi.
Podiumul a fost monopolizat de echipa italiana, care a facut legea la
aceasta categorie in conditiile iesirii premature din cursa a
rivalilor de la Porsche.
In cele 24 de ore de cursa primele
doua echipaje au parcurs nu mai putin de 381 de tururi, din cele 55
de masini aliniate la start doar 35 fiind clasate.
Onlinesport:
Dumitru Stircu