Stiri Auto

Scandalul VW se extinde si la Audi. Fostul sef de la Volkswagen, anchetat penal

Scandalul emisiilor poluante din Grupul Volkswagen cuprinde si masinile premium ale marcii, cele diesel, de la Audi. anunta luni presa germana. In plus, fostul sef al grupului, Martin Winterkorn, este anchetat penal in Germania. 

Ramura de lux a grupului VW, Audi, a anunta luni ca 2,1 milioane de masini la nivel global, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante, in care germanii au manipulat rezultatele unor motoare ce aveau cu mult peste limita admisa a nivelului de noxe ascuzand rezultatele reale cu ajutorul unor sisteme de computere instalate inainte de tevile de esapament. 

Dintre cele 2,1 milioane, 1,4 au fost vandute in Europa de Vest (557.000 doar in Germania), iar 13.000 in SUA. Toate masinile aflate in discutie sunt pe motorina si au norma de poluare Euro 5. 

Este vorba de urmatoarele modele de Audi: A1, A3, A4, A6, TT, Q3 si Q5  - toate echipate cu 1.6 sau 2.0 TDI.

Actiunile VW si-au mai pierdut luni inca 8 procente din valoare, dupa ce saptamana trecusera inregistrasera o scadere de 30%. Acest lucru este echivalent cu o pierdere pe bursa de peste 20 de miliarde de dolari, o pierdere la care se vor adauga cel putin 17 miliarde in amenzi si 7 miliarde in rechemari in service si repararea imaginii. 

La nivel global, vehiculele afectate de scandalul noxelor se ridica acum la 13 milioane, 11 milioane anuntate anterior de la Skoda, Seat si Volkswagen, precum si cele 2 milioane de la Audi. 

Martin Winterkorn, fostul sef al companiei, si-a dat demisia saptamana trecuta, iar cum este anchetat penal, au anuntat tot luni autoritatile germane. Acuzatiile contra sa sunt de frauda. Se pare ca Winterkorn nu a fost deloc strain de manipularea rezultatelor din teste si de instalarea unor dispozitive care sa falsifice datele de poluare.

Compania VW fusese avertizata si in anul 2011 de faptul ca masinile sale nu aveau rezultate conforme cu normele de poluare legale, insa nimeni nu a luat vreo masura de corectie.

Volskswagen ar fi putut monta pe masini niste dispozitive ce aveau un cost de aproximativ 300 de euro pe unitate pentru a inregistra normel de poluare conforme si corecte, insa a preferat sa corecteze datele doar din software, poluand de fapt mult mai mult decat normele legale si decat cele declarate de companie in fisele de produs. 



Scandalul VW se extinde si la Audi. Fostul sef de la Volkswagen, anchetat penal