Stiri Auto

Michelin Alpin 5, anvelopele care musca pana la os

Am avut in aceasta iarna un set de anvelope Michelin Alpin 5 de la Anveloshop, iar dupa sase luni de zile pot spune despre ele cum s-au comportat pe toate suprafetele si daca merita, cu note la fiecare capitol care l-am considerat relevant.

Am luat in noiembrie 2015 Michelin Alpin 5 de la Anveloshop. Au venit a doua zi dupa comanda, nici 24 de ore. Data productiei era la cateva luni inainte, recenta. Toate cele 4 cauciucuri in stare perfecta.

Mi-a placut de la inceput la ele profilul adanc in forma de V, bine conturat. M-am intrebat daca pe uscat vor fi bune, pentru ca pareau facute sa te scoata din orice zapada. M-am mai intrebat cum vor rezista acele santuri adanci pe asfalt, mai ales ca profilul reliefat ajunge pe anvelopa, spre mijloc la doar 1 centimetru latime, parand foarte vulnerabil.

Rezistenta si calitate

Dupa o iarna, ce e drept mai blanda, dar totusi sase luni de folosire (noiembrie-martie) imaginea de mai sus spune totul. Anvelopele arata ca noi, canalele fine de pe profil nu sunt aproape deloc degradate. Vizual nu vad diferente fata de acum 6 luni. Nici o muchie din profilul adanc nu a suferit vreo ciupitura.

Am intrat in doua gropi mari, similare cu unele la care alte cauciucuri, in trecut, au facut galma. Acestea nu au avut absolut nimic. E drept, am ales modelul XL, dar nu pentru a le umfla mai puternic asa cum acesta suporta, ci pentru laterala mai dura. Cauciucurile stricate in gropi se fisureaza sau fac galme pe lateral. 
Nota: 10/10

Zapada

In Bucuresti zapada nu a fost atat de mare iarna aceasta, dar am testat in doua randuri anvelopele in statiunea de munte Ranca, acolo unde am prins cele mai mari ninsori.

La Ranca, de unde unii au iesit cu lanturi, eu am iesit doar cu Michelin Alpin 5. De langa locul de parcare al unui Touareg (ce e drept echipat cu niste pneuri mai ieftine si destul de tocite) blocat in parcare si invartind toate cele patru roti in gol, am iesit iar fara probleme cu tractiunea fata si Alpin 5 pe roti.

Nu inseamna neaparat ca zapada nu le vine de hac. Insa, pe zapada, in general trebuie sa le pui botnita, pentru ca musca rau, pana la os.
Nota 10/10

Uscat

Profilul deosebit, in forma de V, asigura nu doar pe zapada o aderenta deosebita. Pe asfalt uscat, in afara zgomotului mai mare la rulare, nu am sesizat diferente fata de cauciucurile de vara.
Nota 9/10

Apa

Pe apa, fata de toate cauciucurile pe care le-am avut in aproape 300.000 de kilometri de sofat, au fost primele care nu au opus rezistenta in volan, la viteza, in momentul trecerii printr-o balta mare. De obicei, in aceste cazuri, volanul trage destul de violent si te sperii. Nu si aici. Miscarea in volan a fost minima sau inexistenta in astfel de situatii. Mai mult, la trecerea prin apa., m-a surprins sunetul facut ce cauciucuri, asemanator cu cel al unui fierastrau care taie lemnul, un bazait de parca si apa ar fi fost taiata. 
Nota 10/10

Stabilitate

In ciuda dimensiunii mai reduse fata de pneurile de vara, Michelin-urile pe care le-am avut fiind 205/55/16, nu am simtit trecerea precum in alti ani de la profile mai late, de 215/55/16.

Cu toate ca nici inainte de Michelin Alpin 5 nu am avut decat cauciucuri din gama premium de iarna, am sesizat mereu trecerea de la latimea de 215 la 205. Nu si acum. Este posibil sa fi contribuit si aici parametrul XL, la duritatea pe laterale. 
Nota 10/10

Perceptie

Senzatia la rulare este una deosebita. Masina parca pluteste, nu am experimentat ceva la fel cu nimic din ce am avut pana acum, fie vara sau iarna. Nu e nici o exagerare. 
Nota 10/10

Pret

Anvelopele de iarna de la Anveloshop incep de la 189 de lei pe 205/55/16, reducere de la 231 de lei. Recomandarea premiu de la Anveloshop e Bridgestone Blizzak (un cauciuc foarte bun si rezistent, testat de asemenea) - 319 lei. Falken e best-buy, modelul HS449 Eurowinter, cu 269 de lei. 

Michelin Alpin 5 incepe de la 387 de lei. Pentru cei care isi permit o anvelopa premium, cred ca merita diferenta de 320 de lei pe set. Trebuie tinut cont ca un pneu de iarna se poate pastra 4 ani in Romania, pentru cei care merg 10.000 de kilometri pe iarna, fara probleme, daca rata de tocire este medie spre ridicata. Pentru cei care mai trag de ele se poate ajunge la 5-6, iar niste pneuri premium se intind atat si rezista chiar daca nu mai arata bine. 
Nota: 7/10

Concluzii

Nu stiu daca Michelin este sau nu cel mai bun producator de anvelope, asa cum auzisem pana acum. Nu sunt un fan Michelin si de exemplu, daca ar fi pentru vara, as prefera Pirelli. 

A fost primul set de anvelope de la Michelin, de-a lungul timpului avand Bridgestone, Pirelli, Dunlop, Continetal, fie de vara sau iarna. Dunlop-urile (Wintersport 3D) de iarna au tinut cu o forma decenta 4 ani. Pirelli (P7) de vara au tinut decent tot 4 ani.

Ceea ce pot spune, la primul set de Michelin, este ca sunt foarte multumit de Alpin 5. Aduc la pachet o experienta deosebita, siguranta, confort, stabilitate si rezistenta.



Michelin Alpin 5, anvelopele care musca pana la os