Formula 1

Senzorul lui Bianchi s-a oprit la 92G

Forta cu care masina Marussia a lui Jules Bianchi a lovit un tractor a ridicat pur si simplu de la sol utilajul greu de 9 tone (video). Acum s-a aflat si forta oficiala a impactului.

Auto Motor und Sport scrie ca senzorul a inregistrat o forta de 92G a impactului.

Din acest sezon, senzorii care masoara forta G sunt obligatorii si trebuie purtati de toti pilotii, in dopurile de la urechi. Ele masoara deceleratia asa cum este resimtita la cap.

Masuratoarea nu trebuie sa fie echivalenta cu decelerarea masinii, pentru ca la nivelul capului fortele de accelerare si de franare se resimt diferit din cauza castii si a protectiilor de la gat.

In cazul lui Bianchi, masuratoarea a aratat o cifra incredibla de 92G. De aceea doctorii japonezi vorbesc deste un miracol. Intrebarea este: pe ce perioada de timp a suportat Bianchi aceasta forta uriasa?

Pentru o comparatie, accidentul lu Robert Kubica suferit la 225km/h in 2007 a avut o forta de 75G.

Bianchi, la 217km/h, a suferit 92G pentru ca impactul a fost mult mai violent, mai direct, cu un utilaj de 9 tone. Tractorul s-a miscat doar cinci metri dupa lovitura violenta a masinii Marussia. Protectia de la gatul lui Bianchi a fost gasita in compartimentul motor.

Este incredibil cum Jules Bianchi a putut supravietuit unui asemenea accident.

[news-110032]



Senzorul lui Bianchi s-a oprit la 92G