Formula 1

Rusii in Formula 1. O istorie scurta, dar intensa

La finalul acestei saptamani circuitul construit in parcul olimpic de la Soci va gazdui prima editie a Marelui Premiu al Rusiei.

In lungime de 5.858 km, circuitul de la Soci a fost construit la initiativa presedintelui Vladimir Putir si a fost desenat de celebrul arhitect german Hermann Tilke, cel care si-a pus semnatura pe toate traseele noi aparute in calendarul Marelui Circut.

Rusii vor avea ce vedea in afara pilotilor deja consacrati, Daniil Kvyat urmand a pilota pentru Toro Rosso, iar vineri, in prima sesiune de antrenamente libere, pe pista se va afla si Sergey Sirotkin, pilotul de teste al celor de la Sauber.

Istoria Rusiei in Formula 1 este de data recenta si incepe practic in 2006 cand grupul Midland controlat de miliardarul canadian de origine rusa Alex Shnaider a preluat echipa Jordan. Midland F1 nu a rezistat decat doi ani, fiind vanduta celor de la Spyker fara a reusi macar un singur punct.

In 2010 a aparut si primul pilot rus pe grila Formulei 1. Este vorba de Vitaly Petrov cel care a deschis calea rusilor in Marele Circ la sase decenii de la aparitia competitiei, dupa ce cu un an in urma incheiase pe doi la general in seria GP2.

Petrov a fost si primul rus care a punctat in Formula 1 (locul sapte la Marele Premiu al Chinei din 2010), dar si primul rus care a incheiat pe podium (Marele Premiu al Australiei din 2011).

In acest an Daniil Kvyat, pilotul celor de la Toro Rosso, a devenit cel mai tanar pilot care a punctat in istoria Formulei 1. S-a intamplat tot in Australia pe traseul Albert Park la 19 ani si 324 de zile. Kvyat a doborat recordul lui Sebastian Vettel cu 25 de zile.

La cel de-al cincilea sau an in Marele Circ, echipa Marussia a obtinut la Monte-Carlo primele puncte prin Jules Bianchi, pilot care a suferit ulterior un teribil accident de la Suzuka.



Rusii in Formula 1. O istorie scurta, dar intensa