Pilotul german Nico Rosberg si-a pastrat nervii in ultima cursa a sezonului, pe Yas Marina din Abu Dhabi, si a obtinut titlul mondial in Formula 1 cu cinci puncte avans in fata coechipierului sau Lewis Hamilton. In final, scorul la puncte intre cei doi echipieri de la Mercedes a fost de 385 la 380 in favoarea lui Rosberg.
Hamilton a castigat cursa din Emirate cu plecare din pole position, dar avea nevoie ca Rosberg sa nu prinda podiumul pentru a-si trece in cont un nou titlu mondial.
In pofida unui ritm scazut mentinut intentionat pentru a strange pluton si a pune presiune pe Rosberg, in cele din urma Hamilton nu a mai avut ce face si s-a consolat cu victoria de etapa si locul doi la general.
Sebastian Vettel a completat podiumul din Abu Dhabi dupa depasirea lui Max Verstappen in tururile de final, cand pilotul Scuderiei Ferrari a fost de departe cel mai rapid de pe pista.
Vettel a incercat chiar si depasirea lui Rosberg, insa acesta s-a aparat exemplar si a ramas pe doi, desi i-ar fi fost de ajuns si un loc trei pentru a obtine in premiera titlul mondial.
Rosberg devine doar al treilea german campion mondial in Formula 1 dupa Michael Schumacher (7 titluri) si Sebastian Vettel (4 titluri), si este al 33-lea campion din istoria Marelui Circ.
Familia Rosberg este a doua din istoria Formulei 1 care castiga titlul mondial cu doua generatii diferite dupa familia Hill, Graham (1962 si 1968) si Damon (1996). Keke Rosberg, tatal lui Nico, a fost campion mondial in 1982.
De 206 curse in Formula 1 a avut nevoie Nico Rosberg pentru a cuceri primul sau titlu mondial, devansandu-l astfel pe Nigel Mansell la acest capitol, pilot care a avut 180 de curse pana la primul sau campionat obtinut in Marele Circ.
LEWIS HAMILTON WINS THE #ABUDHABIGP...
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 27, 2016
NICO ROSBERG IS 2016 #F1 WORLD CHAMPION!!! #F1FINALE pic.twitter.com/VXCzaCP5mC
"N-a fost chiar cea mai buna cursa pe care sa o traiesc. Dedic acest titlu mondial sotiei mele si fiicei noastre", au fost primele cuvinte rostite de Rosberg pe podium dupa festivitatea de premiere.
Startul cursei a fost unul curat, fara probleme serioase cu exceptia rasucirii lui Max Verstappen pe pista. Hamilton a impus ritmul in frunte, dar inca de la inceput a fost clar pentru toata lumea ca britanicul va cauta sa-i atraga pe toti ceilalti in spatele lui Rosberg.
Dupa doar cateva tururi primii cinci s-au distantat usor fata de pluton, iar in turul 7 din cele 55 programate liderul Hamilton a fost cel care a deschis seria opririlor programate pentru schimbul de pneruri. Rosberg n-a ramas in frunte decat un singur tur, dupa care sefia a fost preluata de Daniel Ricciardo.
La revenirea in pista Rosberg s-a trezit pe locul trei, dupa Hamilton si Verstappen, fiind singurul moment in care neamtul a avut emotii in batalia pentru titlul mondial. Indemnat de la boxe sa calce acceleratia, Rosberg l-a prins din urma pe Verstappen si a trecut de acesta in turul 20. Momentul nu a fost lipsit de emotii, cei doi fiind aproape de un acrosaj care l-ar fi putut costa pe Nico titlul mondial.
Vettel a preluat conducerea dupa a doua serie de intrari la boxe pentru Hamilton si Rosberg in tururile 28, respectiv 30, iar pilotul de la Ferrari a ramas lider vreme de opt tururi.
Finalul cursei a fost unul superb, cu patru piloti implicati direct in lupta pentru victorie, iar cireasa de pe tort era chiar titlul mondial jucat strans intre Hamilton si Rosberg.
Mai intai Vettel l-a ajuns pe Verstappen si a trecut de acesta cu o manevra la exterior prin care a prins podiumul la ultima cursa din 2016, timp in care Hamilton a tinut cat de mult a putut plutonul intr-un ritm scazut.
Paddy Lowe, inginerul sau de cursa, l-a indemnat in zadar sa accelereze, Hamilton i-a raspuns pe un ton rece ca este ritmul care ii convine. Britanicul avea nevoie ca Rosberg sa fie depasit de Vettel si Verstappen pentru a castiga el titlul mondial, dar acest lucru nu s-a intamplat si dupa aparitia steagului in patratele a inceput fiesta in jumatate din garajul celor de la Mercedes.
Formula 1 revine pe 26 martie 2017 cu monoposturi schimbate ca infatisare, masinile de anul urmator urmand a fi mai late, cu o garda la sol mai scazuta, mai zgomotoase si mai puternice.
[news-122098]