Formula 1

Formula 1 ar putea renunta la sistemul halo dupa accidentul lui Alonso

In testele din aceasta iarna Scuderia Ferrari a testat la Barcelona pe masina lui Kimi Raikkonen sistemul halo de protectie a capului si oficialii din Formula 1 se declarau increzatori pentru implementarea acestuia din 2017.

Accidentul suferit de Fernando Alonso in Marele Premiu al Australiei schimba datele problemei si in acest moment se pune problema daca acest sistem prezent pe monopostul McLaren i-ar fi permis pilotului spaniol sa iasa la fel de repede din cockpit-ul avariat.

Intrebat despre eficienta sistemului halo in cazul unui accident similar cu cel petrecut la Melbourne, Alonso s-a aratat circumspect.

"Trebuie sa vedem daca va fi mai greu de iesit din masina", a spus pilotul spaniol.

Jenson Button, coechipierul lui Alonso la McLaren, considera ca "este mai bine sa existe un sistem halo" si ca in cazul unui accident comisarii de pe margine vor extrage pilot din cockpit.

Sistemul halo se afla sub lupa FIA care are misiunea sa-l declare sigur pentru a fi introdus in Formula 1 din 2017.



Formula 1 ar putea renunta la sistemul halo dupa accidentul lui Alonso