Formula 1

Accidentul lui Bianchi: Cinci intrebari pentru organizatorii F1 de la Suzuka

Taifunul Phanfone a fost anuntat ca va afecta Marele Premiu al Japoniei. De ce nu a fost modificata ora de start? De asemenea, noul design al masinilor ajuta la capitoul siguranta, sau nu?

1. A revenit in F1 respectarea regulamentului dupa ureche?
FIA a promovat cresterea sigurantei in ultimii 20 de ani, dupa moartea celui mai mare campion, Ayrton Senna, de la Imola, ce  avut loc in 1994 si a fost comemorata in acest an. Nu a mai murit nimeni in ultimele doua decenii, pe cand inainte se pierdeau vieti pe capete. Insa, vigilenta trebuie sa fie mereu la nivel inalt.

[news-109856]

2. De ce nu a inceput cursa din Japonia mai devreme?
Taifunul Phanfone a fost prezis cu zile bune inainte de cursa. De aceea, startul la Suzuka s-ar fi putut da sambata. FIA ar fi sugerat acest lucru, insa organizatorii de la Suzuka au refuzat motivand ca programul si spectatorii ar fi fost dati peste cap. Dar chiar si startul cu cateva ore inainte ar fi facut diferenta. Adrian Sutil a povestit ca vizibilitatea era foarte redusa, iar cantitatea de apa mare pe pista, acestea fiind motivele pentru care el a facut accident. Sutil a spus ca aceleasi lucruri au dus si la accidentul survenit rapid al lui Jules Bianchi.

3. De ce nu a intrat masina de siguranta mai devreme?
Masina de siguranta ar fi putut intra mai devreme, dupa accidentul lui Sutil sau chiar inainte. Conditiile meteo se deteriorasera drastic. Safety car-ul a venit pe traseu abia dupa accidentul dramatic al lui Bianchi.

4. Ar putea ajuta un design mai sigur?
Cockpitul deschis este un alt lucru care trebuie analizat.  Adrian Newey, cel mai important designer din F1, a spus deja ca schimbarile la nasurile masinilor ar impune un "capac" la cockpit.

5. De ce nu a fost folosit elicopterul?
Bianchi a fost transportat la spital pe sosea, cu o Ambulanta. Cei de la FIA au spus dupa accident ca elicopterul nu a putut ateriza. Era necesar un elicopter? Daca da, de ce nu a fost folosit?



Accidentul lui Bianchi: Cinci intrebari pentru organizatorii F1 de la Suzuka