FCSB

Cum s-a realizat evaluarea marcii Steaua la 57 de milioane de euro si cum a ajuns Becali sa fie dator cu 36 de milioane

CSA Steaua a publicat marti detalii despre modul in care a fost realizata evaluarea marcii Steaua la suma de 57 de milioane de euro. Raportul include metodologia in urma careia a fost realizata evaluarea marcii Steaua, dar cum s-a stabilit ca Gigi Becali trebuie sa plateasca 36 de milioane de euro daune pentru folosirea marcii in perioada 2004-2014.

Cei de la CSA Steaua, practic Ministerul Apararii Nationale, au afirmat intr-un comunicat de presa ca evaluarea marcii a fost realizata de firma S.C. EVAL BEST OFFICE S.R.L., aleasa in urma unei licitatii.

Aceasta firma a stabilit a stabilit valoarea de piata a brandului „Steaua Bucuresti”  pentru perioada 1947 - 31.12.2014, pentru toate sectiile sportive ale clubului. Astfel, au fost evaluate performantele sportive ale celor 28 de sectii (de la atletism, baschet, canotaj, kaiac-canoe, haltere, lupte, scrima, tir etc., inclusiv fotbal), precum si medaliile obtinute de sportivii clubului in marile competitii sportive.

Au fost retinute in raport:

  • 166 medalii la Jocurile Olimpice (40 aur, 54 argint si 72 bronz);
  • 807 medalii la Campionatele Mondiale (234 aur, 282 argint si 291 bronz);
  • 1063 medalii la Campionatele Europene (286 aur, 365 argint si 412 bronz);
  • 365 medalii la Campionatele Militare Mondiale (88 aur, 122 argint si 155 bronz);
  • 11.037 titluri de campion national;
  • 916 Cupe ale Romaniei;
  • Cupa Campionilor Europeni, 1986 si Supercupa Europei, castigate de echipa de fotbal „Steaua Bucuresti”.

In urma aplicarii standardelor si metodelor mentionate mai sus, societatea S.C. EVAL BEST OFFICE S.R.L. a stabilit ca valoarea de piata a brandului „Steaua Bucuresti” la data de referinta 31.12.2014 este de 57.306.150 EURO.

In data de 15.04.2016 tot S.C. EVAL BEST OFFICE S.R.L. a stabilit si taxa de folosire a marcii Steaua Bucuresti, pentru activitatea de fotbal. Printr-un „Raport de evaluare”, taxa de licenta anuala minima a fost stabilita la valoarea de 3.694.220 EURO/an fara TVA.

S-a stabilit apoi pe data de 27.04.2015 si prejudiciului utilizarii marcii „Steaua Bucuresti” de catre S.C. Fotbal Club ”Steaua Bucuresti” S.A. (clubul lui Becali)  in perioada 2004 -  2014. Prin raportul de evaluare a fost stabilit prejudiciul la valoarea de 36.826.310 EURO.

[news-119447]

Iata mai jos, pas cu pas, cum s-a realizat evaluarea, asa cum a publicat intr-un comunicat de presa clubul CSA Steaua.

"In prima etapa au fost solicitate oferte de la peste 40 de firme acreditate ANEVAR, ulterior demarandu-se procedura de achizitie publica prin SEAP (Sistemul Electronic de Achizitii Publice), pentru selectarea evaluatorului acreditat ANEVAR prin procedura competitiva si transparenta. In urma lansarii procedurii, doar trei societati comerciale au aplicat pentru a participa la procedura.

In perioada 20.04 – 06.05.2015 comisia a efectuat evaluarea ofertelor primite de la PRECISS CONSULTING SRL (valoare ofertata fara TVA – 388.000 lei), EVAL BEST OFFICE SRL (valoare ofertata fara TVA – 287.730 lei),  BIROU EXPERT CONTABIL TROCAN A. CORNEL (valoare ofertata fara TVA – 189.295 lei).

In data de 07.05.2015 s-au transmis comunicarile privind rezultatul procedurii, astfel:

  • oferta BIROU EXPERT CONTABIL TROCAN A. CORNEL este inacceptabila si neconforma cu caietul de sarcini;
  • oferta PRECISS CONSULTING SRL nu a fost declarata castigatoare deoarece pretul ofertat a fost mai mare decat pretul ofertat de castigatorul EVAL BEST OFFICE SRL (criteriul de atribuire :“pretul cel mai scazut”).

Decizia Comisiei CSA ”Steaua Bucuresti”  de a desemna castigator al procedurii de evaluare a brandului/marcii „STEAUA BUCURESTI” –  SC EVAL BEST OFFICE SRL, a fost intarita de deciziile C.N.S.C. (Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor), Tribunalul si Curtea de Apel Bucuresti la contestatiile depuse de BIROU EXPERT CONTABIL TROCAN A. CORNEL si PRECISS CONSULTING SRL.

In 23 iunie 2015 a fost  semnat acordul cadru de servicii cu  SC EVAL BEST OFFICE SRL, avand urmatoarele obiective :

  • Stabilirea valorii de piata a brandului „Steaua Bucuresti” la data de referinta 31.12.2014;
  • Stabilirea taxei de licenta pentru folosirea marcii „Steaua Bucuresti” pentru clasa de produse si servicii nr. 41 din certificatul de marca emis de O.S.I.M, respectiv pentru activitatea de fotbal;
  • Stabilirea taxei de licenta pentru utilizarea familiei de marci „Steaua Bucuresti” pentru celelalte clase de produse si servicii, exceptand clasa nr. 41, din certificatul de marca emis de O.S.I.M;
  • Stabilirea prejudiciului utilizarii marcii „Steaua Bucuresti” de catre S.C. F.C. ”Steaua Bucuresti” S.A. in perioada 2004-31.12.2014.

In data de 02 noiembrie 2015, a fost semnat Contractul subsecvent nr.1 “Stabilirea valorii de piata a brandului „Steaua Bucuresti” la data de referinta 31.12.2014” la Acordul-cadru, cu termen de finalizare 15.01.2016:

  • In conformitate cu art. 11 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 213/1998, privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, cu modificarile si completarile ulterioare, “bunurile din domeniul public sunt inalienabile, insesizabile si imprescriptibile si nu pot fi instrainate; ele pot fi date numai in administrare, concesionate sau inchiriate, in conditiile legii”;
  • Marca “Steaua Bucuresti” este un activ necorporal, aflat in patrimoniul Clubului Sportiv al Armatei ”Steaua Bucuresti”, institutie publica aflata in subordinea Ministerului Apararii Nationale si nu poate fi valorificat decat in conditiile legale in vigoare; 
  • Raportul de evaluare a brandului „Steaua Bucuresti” este intocmit in conformitate cu Standardele de Evaluare ANEVAR 2015, adoptate in cadrul Conferintei Nationale a ANEVAR, prin hotararea nr. 2/20.03.2015, compuse din editia 2015 a Standardelor Internationale de Evaluare (IVS 2015), la care se adauga Ghidurile de Evaluare (GEV), Glosarul IVS 2015 si Abordarea metodologica a unor definitii si termeni din IVS 2015 in interpretarea ANEVAR.
  • Valoarea de piata a brandului „Steaua Bucuresti” a fost efectuata pentru perioada 1947-31.12.2014, pentru toate sectiile sportive ale clubului. Astfel, au fost evaluate performantele sportive ale celor 28 de sectii (de la atletism, baschet, canotaj, kaiac-canoe, haltere, lupte, scrima, tir etc., inclusiv fotbal), precum si medaliile obtinute de sportivii clubului in marile competitii sportive :
  • 166 medalii la Jocurile Olimpice (40 aur, 54 argint si 72 bronz);
  • 807 medalii la Campionatele Mondiale (234 aur, 282 argint si 291 bronz);
  • 1063 medalii la Campionatele Europene (286 aur, 365 argint si 412 bronz);
  • 365 medalii la Campionatele Militare Mondiale (88 aur, 122 argint si 155 bronz);
  • 11.037 titluri de campion national;
  • 916 Cupe ale Romaniei;
  • Cupa Campionilor Europeni, 1986 si Supercupa Europei, castigate de echipa de fotbal „Steaua Bucuresti”.
  • In urma aplicarii standardelor si metodelor mentionate mai sus, societatea S.C. EVAL BEST OFFICE S.R.L. a stabilit ca valoarea de piata a brandului „Steaua Bucuresti” la data de referinta 31.12.2014 este de 57.306.150 EURO;
  • In data de 15.04.2016 a fost finalizat de catre S.C. EVAL BEST OFFICE S.R.L. contractul subsecvent nr. 2, corespunzator Obiectivului nr. 2, „Stabilirea taxei de licenta pentru folosirea marcii „Steaua Bucuresti” pentru clasa de produse si servicii nr. 41 din certificatul de marca emis de O.S.I.M, respectiv pentru activitatea de fotbal” din cadrul Acordului-cadru de evaluare a activului necorporal „STEAUA BUCURESTI”. Prin „Raportul de evaluare”, taxa de licenta anuala minima a fost stabilita la valoarea de 3.694.220 EURO/an fara TVA.
  • In data de 27.04.2015 a fost finalizat contractul subsecvent nr. 3, corespunzator Obiectivului nr. 4, „Stabilirea prejudiciului utilizarii marcii „Steaua Bucuresti” de catre S.C. Fotbal Club ”Steaua Bucuresti” S.A. in perioada 2004-31.12.2014”. Prin raportul de evaluare a fost stabilit prejudiciul la valoarea de36.826.310 EURO.


Cum s-a realizat evaluarea marcii Steaua la 57 de milioane de euro si cum a ajuns Becali sa fie dator cu 36 de milioane